Социальное страхование

 

Продолжение - 2

 

часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв підприємств, установ та організацій, дитячих оздоровчих таборів, дитячо-юнацьких спортивних шкіл;

позашкільне обслуговування;

- утворення резерву страхових коштів для фінансування матеріального забезпечення застрахованих осіб;

- забезпечення поточної діяльності та утримання органів Фонду, розвиток його матеріально-технічної бази, вирішення соціально-побутових питань та питань стимулювання праці працівників органів Фонду;

- проведення розрахунків між Виконавчою дирекдією Фонду, регіональними відділеннями Фонду та робочими органами його відділень Фонду;

- підготовку та підвищення кваліфікації кадрів з питань соціального страхування.

6.3. Резерв страхових коштів Фонду зберігається на вкладних (депозитних) рахунках, відкритих в установах банків на ім.я Виконавчої дирекції Фонду та відділень Фонду в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі і використовуються на цілі, передбачені Статутом Фонду та Положенням про резервний фонд страхових коштів.

6.4. Страхові внески до Фонду, надходження за путівки на санаторно-курортне лікування та оздоровлення, інші надходження (штрафи, пені, не прийняті до заліку видатки тощо) зараховуються виключно на накопичувальні рахунки (з ознакою транзитного).

6.5. Відповідальність за недостовірність розрахункових документів і несвоєчасність внесення коштів до Фонду покладається на платників страхових внесків.

6.6. Розрахунково-касове обслуговування по коштах Фонду здійснюється згідно я договором між установою банку та клієнтом відповідно до ''Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті", затвердженої постановою Правління Національного банку України від 29.03.2001 р. № І35 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 25.04.2001р. за 368/5559 та інших нормативно-правових актів Національного банку України.

6.7 Страхувальником здійснюються витрати на:

- виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах, при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, на поховання;

- проведення витрат на часткове утримання санаторіїв-профілакторіїв, що перебувають на господарчому утриманні страхувальника, в межах асигнувань, передбачених кошторисом;

- проведення витрат на позашкільне обслуговування дітей та часткове утримання дитячих оздоровчих таборів.

Вказані витрати страхувальники-роботодавці здійснюють в рахунок коштів Фонду з відповідним врахуванням проведених витрат при сплаті страхових внесків на загальнообов.язкове державне соціальне страхування у зв.язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням.

Допомога по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах застрахованим особам виплачується у найближчий після призначення допомоги строк, встановлений для виплати заробітної плати, допомога пр догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується щомісячно у строк, встановлений для виплати заробітної плати. Добровільно застрахованим особам така допомога надається не пізніше 5-го числа місяця, наступного за розрахунковим місяцем.

Допомога при народженні дитини та на похованая виплачуються не пізніше наступного дня за днем звернення.

Застрахованим особам, зазначеним у пункті 2.3. цієї Інструкції, призначення та виплата матеріального забезпечення, а також надання соціальних послуг, здійснюється робочим органом Фонду за місцем реєстрації їх як страхувальників в установленому порядку.

6.8. Страхувальники-роботодавці не мають права припиняти виплату допомоги у випадках, коли сума нарахованих страхових внесків та інших платежів до Фонду не покриває фактичних витрат з виплати допомоги.

6.9. Якщо витрати, проведені страхувальником-роботодавцем, за звітний квартал перевищують нараховану суму страхових внесків та інших платежів, то різниця між  сумою витрат і сумою страхових внесків зараховується в рахунок сплати наступного кварталу.

Якшо ж витрата не можуть бути покриті страховими внесками і в наступному кварталі, то сума перевищення, з урахуванням очікуваного результату в наступному кварталі, відшкодовується страхувальнику-роботодавцю органом реєстрації після одержання від нього звіту за формою № 4 - ФСС ТВП за минулий квартал.

Відшкодування страхувальнику-роботодавцю суми перевищення над сумою страхових внесків у випадках, коли належна сума страхових внесків не покриває витрат, може провадитись і до одержання звіту за формою № 4 - ФСС ТВП при обов.язковому поданні довідки-розрахунку за підписом керівника, головного бухгалтера, завіреної печаткою підприємства.

Відшкодування здійснюються органом реєстрації шляхом перерахування відповідних сум на поточний рахунок страхувальника.

6.10. Всі розрахунки по коштах Фонду між органом реєстрації та страхувальником проводяться за безготівковими розрахунками.

6.11. Виконавча дирекція Фонду в установленому законодавством та правлінням Фонду порядку розраховується з санаторно-курортними закладами за путівки, шо придбаваються згідно плану їх розподілу та договорів. Відділення Фонду мають право «ридбавати додатково до затвердженого плану путівки п межах асигнувань, передбачених бюджетом на забезпечення оздоровчих заходів, а також придбавата путівки для платників, що обрали спрощену систему оподаткування своїх доходів при наявності відповідних коштів.

Забороняється перераховувати кошти на оплату путівок без рахунків.

6.12. Відділення Фонду оплату витрат, що провадяться згідно програм і кошторисів (у розрізі регіонів) щодо відновлення здоров'я застрахованих осіб та членів їх сімей, здійснюють з урахуванням наступного:

- кошти на часткове утримання дитячих оздоровчих таборів, дитячо-юнацьких спортивних шкіл, позашкільне обслуговування перераховуються на поточні рахунки оздоровчих таборів, спортивних товариств або безпосередньо дитячо-юнацьких спортивних шкіл, а також можуть перераховуватись на рахунки організацій (в тому числі профспілкових), які відповідно до рішень правлінь відділень Фонду займаються оздоровленням та позашкільним обслуговуванням дітей;

- кошти, передбачені на утримання санаторіїв-профілакторіїв, перераховуються на поточні рахунки санаторіїв-профілакторіїв.

6.13. Забороняється надання кредитів та позичок з коштів Фонду будь-яким організаціям та фізичним особам.

7. ОБЛІК ТА ЗВІТНІСТЬ ЗА КОШТАМИ ФОНДУ

7.1, Страхувальники зобов.язані вести облік коштів загальнообов"язкового державного соціального страхування у зв"язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням і своєчасно надавати органам реєстрації Фонду звітність щодо цих коштів за формою .№4-ФСС ТВП, яка затверджується в установленому порядку.

При цьому відображаються вщомості про суми нарахованих страхових внесків та інших платежів за їх видами; суми нарахованих та проведених витрат за їх видами з окремим відображенням додаткових витрат, які здійснені для осіб, що постраждали від аварії на ЧАЕС; кількісні показники: середньомісячна чисельність працюючих в еквіваленті повної зайнятості, число днів тимчасової непрацездатності за загальним захворюванням, по догляду

за хворими, вагітності та пологах, кількість випадків виплати допомоги при народженні дитини, по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та на поховання.

7.2. Облік розрахунків з Фондом страхувальники відображають на субрахунку 652 "Розрахунки за соціальним страхуванням".

За кредитом субрахунку 652 відображаються нараховані зобов"язання по сумах страхових внесків, які кореспондуються з дебетом рахунків 91"3агальновиробничі витрати", 92"Адміністративні витрати", 93"Витрати на збут" тощо.

Страхувальники, які використовують для визначення витрат рахунки класу 8 "Витрати за елементами" нарахування страхових внесків до Фонду відображають по дебету субрахунку 822 "Відрахування на соціальне страхування" та по кредиту субрахунку 652 ''Розрахунки за соціальним страхуванням".

Нарахування страхових внесків у бюджетних установах відображається по дебету відповідного рахунку класу 8 "Витрати" та по кредит)' субрахунку 652.

За кредитом субрахунку 652 відображаються також суми:

- пені, штрафів за несвоєчасну сплату страхових внесків - у кореспонденції з дебетом рахунків обліку фінансових результатів або розрахунків з винними особами;

-одержаної часткової плати за путівки - у кореспонденції з дебетом рахунку "Каса";

-одержані від органу Фонду у випадках перевищення витрат над сумою нарахованих страхових внесків - у кореспонденції з дебетом рахунку "Банк";

При перерахуванні коштів до Фонду як підприємствами - суб"ектами підприємницької діяльності, так і бюджетними установами дебетується субрахунок 652 та кредитується відповідний рахунок класу 3 «Кошти, розрахунки та інші активи».

Крім цього, за дебетом рахунку № 652 "Розрахунки із соціального страхування" обліковуються суми, які відповідно до чинних положень виплачуються за рахунок страхових внесків: на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах, при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у кореспонденції з кредитом субрахунку 661 "Розрахунки за заробітною платою"; на поховання у кореспонденції з кредитом рахунку 68 "Розрахунки за іншими операціями".

Утримання із заробітної плати внесків до Фонду відображаються в обліку по дебету субрахунку 661 «Розрахунки за заробітною платою» та по кредиту субрахунку 652.

7.3. Страхувальники щоквартально складають у двох примірниках наростаючим підсумком з початку року звіт за формою № 4 - ФСС ТВП із зазначенням у ньому сум, нарахованих і сплачених страхових внесків та інших надходжень, а також сум, витрачених на виплату допомоги та здійснення інших заходів, фінансування яких проводиться за рахунок коштів Фонду.

7.4. Звіт страхувальника-роботодавця подається за підписами керівника та головного бухгалтера і завіряється печаткою страхувальника, а добровільно застрахованої особи - за її особистим підписом.

7.5. Один примірник звіту за формою № 4 - ФСС ТВП не пізніше 12 числа (річного -до 15 числа), наступного за звітним періодом місяця, подається до органу реєстрації, другий -залишається в бухгалтерії страхувальника.

7.6. Робочі органи Фонду ведуть облік виконання бюджету Фонду відповідно до плану рахунків бухгалтерського обліку коштів соціального страхування.

Відповідальність і контроль за веденням бухгалтерського обліку та фінансових звітів покладається на головних (старших) бухгалтерів робочих органів Фонду.

7.7. Фінансові звіти про виконання бюджету соціального страхування на випадок тимчасової втрати працездатності робочими органами Фонду складаються за формою № 6 -ФСС. Звіти подаються щоквартально:

- робочими органами відділень Фонду відповідним виконавчим дирекціям відділень Фонду у встановлені для подання звітів строки;

- виконавчими дирекціями відділень Фонду в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві ; Севастополі у встановлені для них строки — Виконавчій дирекції фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

8. КОНТРОЛЬ ЗА СПЛАТОЮ ПЛАТЕЖІВ ДО ФОНДУ І ВИТРАЧАННЯМ ЙОГО КОШТІВ. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЛАТНИКІВ І СЛУЖБОВИХ ОСІБ

8.1. Контроль за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою перерахування та надходження страхових внесків, інших платежів до Фонду, а також за цільовим і правильним витрачанням його коштів здійснюють страхувальники, виборні органи профспілкових організацій на підприємстві, в установі, організації, комісії (уповноважені) із соціального страхування на підприємстві та органи Фонду.

Органи Фонду при здійсненні перевірок керуються Інструкцією про порядок проведення ревізій і перевірок по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Тривалість проведення ревізії не повинна перевищувати, як правило, ЗОдіб.

Ревізії та перевірки проводяться на підставі розпорядчих документів органів Фонду.

8.2. У страхувальників підлягають перевірці в установленому порядку бухгалтерські документи щодо повноти нарахування страхових внесків на оплату праці найманих працівників, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інші заохочувальні і компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, які підлягають обкладанню прибутковим податком з громадян, платіжні доручення про перерахування сум страхових внесків та інших платежів на рахунок Фонду, касові документи про сплату часткової (повної") вартості путівок на санаторно-курортне лікування та оздоровлення, оплачених за рахунок коштів Фонду, видаткові документи на проведені виплати і перерахування, акти розслідування нещасних випадків невиробничого характеру, відповідність даних фінансових звітів за коштами Фонду балансовим рахункам "За соціальним страхуванням" згідно "Інструкції про застосування плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій", затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999р. №291.

Перевірці підлягають документи за поточний і попередній роки, а в разі виявлення порушень або зловживань - за більш ранні періоди.

8.3. Страхувальники зобов'язані безперешкодно допускати посадових осіб Фонду до перевірок, надавати їм необхідні документи, в тому числі ті, що стосуються фонду оплати праці, проведених виплат, інші документи та пояснення (в тому числі письмові) з питань, що виникають під час перевірок.

Керівники і відповідні службові особи страхувальників під час перевірки зобов'язані виконувати вимоги осіб, які проводять перевірку, щодо усунення виявлених порушень.

8.4. За порушення правильності нарахування, своєчасності та повноти перерахування страхових внесків, інших платежів до Фонду, факти нецільового та/або безпідставного витрачання його коштів, що виявлені під час ревізії, страхувальники та посадові особи несуть відповідальність згідно законодавства.

Суми коштів, безпідставно стягнені із страхувальника, підлягають поверненню у триденний строк з дня винесення рішення про безпідставність стягнення цих виплат з відшкодуванням судових витрат за їх наявності.

8.5. За результатами перевірки складається акт у двох примірниках і підписується особами, які проводили перевірку, та керівником і головним бухгалтером страхувальника. Один з примірників акту передається під. розписку керівникові або головному бухгалтеру страхувальника.

В акті зазначається: за який період проведено перевірку, які виявлено порушення в нарахуванні і сплаті страхових внесків та пені, обчисленні і виплаті допомоги, у здійсненні інших виплат за рахунок коштів Фонду; відображаються суми додатково нарахованих страхових внесків і пені, суми витрат, які не приймаються до заліку в рахунок страхових внесків чи належать до виплати застрахованим додатково. Зміст порушення викладається в

акті із зазначенням порушених нормативно-правових актів і посиланням наг конкретні їх статті та пункти.

Суми донарахованих платежів і фінансових санкцій, передбачених цією Інструкцією, сплачуються страхувальниками на рахунок Фонду у десятиденний термін з дня складання акту ревізії чи перевірки окремим платіжним дорученням.

8.6. У разі відмови керівника чи головного бухгалтера підприємства (установи, організації) або фізичної особи-суб'єкта підприємницької діяльності від підписання акту перевірки посадовою особою органу Фонду складається акт довільної форми, що засвідчує факт такої відмови. При цьому в акті необхідно зазначити про ознайомлення керівника і головного бухгалтера підприємства (установи, організації), фізичної особи-суб'єкта підприємницької діяльності із змістом акту перевірки, обов'язками, правами і відповідальністю, передбаченими статтями 27,29,30 базового Закону, іншими актами законодавства.

8.7. Витрати коштів Фонд)', які були проведені з порушенням законодавства і заподіяли йому збитки, не приймаються до заліку в рахунок страхових внесків і відшкодовуються за рахунок страхувальника.

8.7.1. Витрати не приймаються до заліку в рахунок страхових внесків і відносяться за рахунок страхувальника, якщо вони включені до розрахункової відомості не за той квартал, в якому відповідні документи було передано адміністрації для оплати.

8.8. Посадові особи страхувальників, органів Фонд)', винні у порушенні встановленого порядку реєстрації платників (.тракових внесків, витрачання киш'іів, сплати їщагейай до Фонду, у неподанні звітності до Фонду, залежно від обставин справи, притягуються до матеріальної, дисциплінарної, адміністративної та кримінальної відповідальності відповідно до законодавства.

8.9. Органи Фонду надсилають матеріали, що підтверджують факти порушень, залежно від обставин справи, до органів прокуратури, суду або іншого органу, якому надано право приймати рішення про притягнення до матеріальної, дисциплінарної, адміністративної і кримінальної відповідальності.

9. ПОРЯДОК РОЗГЛЯДУ СКАРГ ЗА ПЛАТЕЖАМИ ФОНДУ

9.1. Спори, що виникають з правовідносин за базовим законом та цією Інструкцією, вирішуються органами Фонду в порядку, встановленому Статутом Фонду та в судовому порядку.

Подання скарги не припиняє виконання стягнення, якщо інше не передбачено законодавством.

 _______________________________________________________________________

 

Регистрационные документы

 

Додаток №1

до Інструкції про порядок надходження, обліку 
та витрачання коштів фонду соціального страхування 
з тимчасової втрати працездатності- затвердженої 
постановою правління Фонд>' від 26.06.2001р. №16

(назва органу реєстрації у давальному відмінку)

 

ЗАЯВА

Про реєстрацію _______________________________________________________________

(повна назва підприємстіа. установи, організації до 150 літер)

Скорочене найменування _________________________________________ _____

(до ЗО пітер)

Юридична адреса ______________________________________________

Фактична адреса _________________________________________________

Ідентифікаційний код* за ЄДРПОУ ______________ _ _

Кількість працюючих за штатним розкладом на день реєстрації ________

Розрахунковий рахунок .№ ______ ________ в _______________________________ ___

і найменування банку) _ _____________________ Код банку ____________

Свідоцтво про державну реєстрацію страхувальника** від _________._№.________________

                                                                                                                                              (дата)

Найменування органу , що видав свідоцтво про державну реєстрацію __.._,._..____.____________

Прошу зареєструвати як страхувальника у Фонді соціального страхування з тимчасової втрати

працездатності.

З порядком нарахування, сплати та витрачання страхових внесків до Фонду і відповідальністю за несвоєчасну та неповну сплату страхових внесків ознайомлені.

 

Керівник ________ ______________________________

                            (підпис)         (прізвище, ім'я, по-батькові)

 

Телефон (факс) №____________                              М.П.


        Головний бухгалтер ________ ______________________________

                                                   (підпис)                  (прізвище, ім'я, по-батькові)

Телефон (факс) № _______

 

Дата " __" ____________200__ року

 

• При взятті на облік страхувальииків. які не мають ідентифікаційного коду за ЄДРПОУ, вказуэться ресстращііний (обліковий) номер платника податків з Тимчасового рссстру Державної податкової адміністрації України (Наказ ДПАУ від 03 08.1'?98р Я«ЗХО)

* * Дня суб'эктів господарської діяльності, які не проходять державноi; реєстрації, номер рішення (постанови, розпоряджсння. наказу) по створенні суб'єкта (п. 10 Положення про ЄДРПОУ. затвердженого постановою КМУ від 22 01 1996р. №118) і, відповідно, назва структури - засновника.

 

Додаток №2

 

до Інструкції про порядок надходження, обліку 
та витрачання коштів Фонду соціального страхування
 з тимчасової втрати працездатності, затвердженої 

постановою правління Фонду від 26.06.2001р №16

 

____________________________________________________________________
(назва оргаку рессіріції у давапьному відмінку)

 

ЗАЯВА

Про реєстрацію _________________________________________________

(прізвище, ім'я, по-батькові)

Місце проживання _____________________________________________

(поштовий індекс, адреса)

Телефон _______________

Ідентифікаційний номер з Державного реєстру фізичних осіб (ДРФО) - платників податків та інших              

обов'язкових платежів ____________________________

Свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи*

від _ №_ _______________

(дат») Найменування органу , що видав свідпптво про державну реєстрацію ______________________

Розрауунковий рахунок .№ ________________ в ___________________________________

                                                                                                                                     (найменування банку)

________ ____ ___________ _ Код банку _____________

               Прошу зареєструвати як страхувальника у Фонді соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

З порядком нарахування і сплати страхових внесків до Фонду ознайомлений. Страхові внески буду сплачувати у строки, визначені для сплати внесків.

Підпис _________

(підпис)

Дата "___" ____ ____ _ 200_рок>

 

* В разі відсутності вказаного свідоцтва, вказуються дані з документів, зазначених н п.2.6 2 "Інструкції про порядок надходження, обліку та витрачання кошті» Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності", копії яких надаються а кожному конкретному випадку, і до інструкції про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженої постановою правління Фонду від 26.06.2001р. №16

 

Додаток №3

 

до Інструкції про порядок надходження, обліку 
та витрачання коштів Фонду соціального страхування
 з тимчасової втрати працездатності, затвердженої 

постановою правління Фонду від 26.06.2001р №16

 

_____________________________________________________________

(повна назва і адреса органе реєстрації Фонду)

 

ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО РЕЄСТРАЦІЮ СТРАХУВАЛЬНИКА

Кому _______________________________________________________________________

(повна назва підприємства, установи, організації,

а для фізичних осіб. шо використовують працю найманих працівників . їх прізвище, їм я та по-батьков») Адреса страхувальника __________________________________________________

Ваш реєстраційний номер __________, який необхідно зазначати на всіх документах, шо стосуються розрахунків за коштами Фонду з тимчасової втрати працездатності.

Розмір страхових внесків на день реєстрації складає:

для роботодавців ___ __ %,

для застрахованих осіб ______ % при місячній заробітній платі до 150 грн. (включно)

______ % при місячній заробітній платі більше 150 грн

Річниця між нарахованими для роботодавців і найманих працівників страховим» внесками та витратами, пов'язаними з наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам, перераховується на

розрахунковий рахунок №________________ в ___________________________________

                                                                                                                                (найменування банку)

______________________ код банку ___________ код платежу ______________

Отримувач _ ___________________________________________________________

(повна назва органу реєстрації Фонду,)

Код іа ЄДРПОУ отримувача _______________

Перерахування зазначених сум здійснюється один раз на місяць - у день, встановлений для одержання в установах банку коштів на оплат) праці (п.1 абз 1,2 сі. 23)

Дата подання звіту за коштами Фонду - щоквартально, до 12 числа (за рік до 15 числа) місяця наступного за звітним періодом.

Довідки за телефоном __________________

 

Керівник органу реєстрації    ________________________________________________  М.П.

                                                                             (підпис)                  (прізвище, ім'я, по-батькові)

Дата  __ _________ 200. року

 

Примітка: В раз. виникнення змін (доповнень) у реєстраційійних  даних страхувальника. він зобов'язаний в 10-денний термін після  їх  виникнення, подати до органу; реєстрації копії документів, з указаними змінами відповино до п 8 п 27 Закону України "Про загльнообв'язкове соціальне страхувіання, у звязку з тимчасовою  втратою працездатності та витратами зумовленними з народженням та похованням" від 18.01. 2001 р. № 2240-ІІІ

 

Додаток №3

 

до Інструкції про порядок надходження, обліку 
та витрачання коштів Фонду соціального страхування
 з тимчасової втрати працездатності, затвердженої 

постановою правління Фонду від 26.06.2001р №16

 

______________________________________________________________________
(повна назва і адреса органу реєстрації Фонду)

 

ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО РЕЄСТРАЦІЮ СТРАХУВАЛЬНИКА НА ДОБРОВІЛЬНИХ ЗАСАДАХ

 

Кому ______________:________________._______________________

(прізище, імя та по-батькові)

Адреса страхувальника ____________ __________________ ______________________

Ваш реєстраційний номер _________, яхий необхідно зазначати на всіх документах, що стосуються

розрахунків за коштами Фонду з тимчасової втрати працездатності.

Розмір страхових внесків на день реєстрації складає __ відсотка суми оподатковуваного доходу (прибутку).         Нараховані страхові внески необхідно перераховувати на

розрахунковий рахунок № _______________ в _____________________________

                              (найменування банку)
          ____________________________ код банку _________ код платежу __________ _ _

Отримувач: ____________________________________________________________

(повна назад орпну реєстрації Фонду)

Код за ЄДРПОУ отримувача _____________

Дата сплата страхових внесків______________________________________

Звіт про нараховані і сплачені страхові внески подається страхувальником за формою 4-ФСС-ТВП по місцю реєстрації щоквартально, до 12 числа (за рік до 15 числа) місяця наступного за звітним періодом.

 Завірена копія річної декларації про суму сукупного оподатковуваного доходу за минулий рік подається до органу реєстрації Фонду до 15 квітня.

Довідки за телефоном __________________

 

Керівник органу реєстрації  _______________________________________ М.П.

(прізвище, ім'я, по-бятькові) (підпис)

Дага  __ ____________200_ року

 

 

Примітка: В раз. виникнення змін (доповнень) у реєстраційійних  даних страхувальника. він зобов'язаний в 10-денний термін після  їх  виникнення, подати до органу; реєстрації копії документів, з указаними змінами відповино до п 8 п 27 Закону України "Про загльнообв'язкове соціальне страхувіання, у звязку з тимчасовою  втратою працездатності та витратами зумовленними з народженням та похованням" від 18.01. 2001 р. № 2240-ІІІ

 ____________________________________________________________________

 

СПЕЦВЫПУСК

 

ВСЕ НОВОЕ В ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВЕ О ФОНДЕ СОЦИАЛЬНОГО СТРАХОВАНИЯ ПО ВРЕМЕННОЙ УТРАТЕ ТРУДОСПОСОБНОСТИ

 

Правление Фонда социального страхования по временной утрате трудоспособности 

 

ПОСТАНОВЛЕНИЕ 

от 19. 09.2001 г. № 38

Об утверждении Инструкции о порядке проведения
        ревизий и проверок по средствам Фонда социального 
        страхования по временной утрате трудоспособности

 

Правление Фонда социального страхования по временной утрате трудоспособности ПОСТАНОВЛЯЕТ:

1. Утвердить Инструкцию о порядке проведения ревизий и проверок по средствам Фонда социального страхования по временной утрате трудоспособности (прилагается).

2. Считать утратившей силу Инструкцию по проведению ревизий и проверок по средствам Фонда социального страхования Украины, утвержденную постановлением правления Фонда от 22.12.97r.Ns 12.

3. Исполнительным дирекциям фонда и его отделений довести данную Инструкцию до рабочих органов отделений Фонда и страхователей.

Председатель правления В. КУЛИЧЕНКО.

 

Инструкция о порядке проведения ревизий и проверок 
по средствам Фонда социального страхования
 по временной утрате трудоспособности

1. Общие положения

1.1. Инструкция о порядке проведения ревизий и проверок по средствам Фонда социального страхования по временной утрате трудоспособности разработана в соответствии с законами Украины «Об общеобязательном государственном социальном страховании в связи с временной утратой трудоспособности и расходами, обусловленными рождением и погребением», «О размере взносов на некоторые виды общеобязательного государственного социального

страхования» и Уставом Фонда социального страхования по временной утрате трудоспособности.

1.2. Настоящая Инструкция устанавливает порядок проведения комплексных ревизий исполнительных дирекций отделений Фонда социального страхования по временной утрате трудоспособности (далее — Фонд) в Автономной Республике Крым, областях, городах Киеве и Севастополе, в районах и городах республиканского (АР Крым) и областного значения, а также проведения ревизий (проверок) страхователей.

1.3. Ревизии и проверки должны содействовать улучшению финансового положения Фонда социального страхования по временной утрате трудоспособности, своевременному и полному поступлению в Фонд средств, обеспечению эффективного контроля за их использованием, а также возмещению убытков, причиненных бюджету Фонда.

1.4. Комплексные ревизии Крымской республиканской, областных, Киевской и Севастопольской городских исполнительных дирекций проводятся один раз в три года, рабочих органов отделений Фонда в районах и юродах республиканского (Автономной Республики Крым) и областного значения — один раз в два года, ревизии страхователей численностью 300 человек и более — один раз в год, страхователей с меньшей численностью — не реже одного раза в 2 года.

1.5. Продолжительность проведения ревизии устанавливается с учетом объема работ, которые надлежит выполнить во время ее проведения, но она не должна превышать 30 календарных дней. В случае выявления значительных нарушений сроки проведения ревизии продлеваются органом, который проводит ревизию.

2. Проведение комплексных ревизий

2.1.1. Комплексные ревизии проводятся согласно годовому плану ревизий, который доводится до отделений Фонда. План ревизий Крымской республиканской, областных, Киевской и Севастопольской городских исполнительных дирекций утверждается директором Исполнительной дирекции Фонда, рабочих органов отделений Фонда в районах и городах республиканского (Автономной Республики Крым) и областного значения — директорами исполнительных дирекций отделений Фонда.

2.1.2. Приказом директора Исполнительной дирекции Фонда (отделения) назначается руководитель и состав ревизионной группы из числа специалистов структурных подразделений Исполнительной дирекции фонда (отделения). В состав ревизионной группы могут привлекаться эксперты и специалисты других учреждений и организаций.

2.1.3. Проверке подлежат документы за текущий и предыдущий годы, а в случае выявления нарушений или злоупотреблений — за более ранние периоды.

2.1.4. Проведению ревизии должна предшествовать соответствующая аналитическая подготовительная работа, изучение документов структурных подразделений Исполнительной дирекции Фонда (отделений) о выполнении бюджета и материалов предыдущих ревизий.

2.1.5. План проведения ревизии утверждается руководством соответствующей исполнительной дирекции. Исполнители ознакомляются с ним, что удостоверяется их подписью. Руководитель ревизионной группы при необходимости при проведении ревизии может вносить изменения в план проведения ревизии с последующим их обоснованием в служебной записке руководству.

2.1.6. Члены ревизионной группы на основании плана проведения ревизии составляют программы проверок того участка работы, который им поручен. Эти программы утверждаются руководителями структурных подразделений Исполнительной дирекции Фонда (отделения) по согласованию с контрольно-ревизионным управлением (отделом) и представляются руководителю ревизионной группы для контроля за их исполнением.

2.1.7. Руководство исполнительной дирекции Фонда (отделения) проводит оперативное совещание с членами ревизионной группы, акцентирует их внимание на характере и особенностях ревизии, на вопросах, подлежащих тщательной проверке.

3. Порядок и методы проведения комплексной ревизии

3.1. Руководитель ревизионной группы в начале ревизии предъявляет руководству рабочего органа Фонда приказ о проведении ревизии, ознакомляет его с планом проведения

ревизии и представляет членов ревизионной группы.

3.2. Членам ревизионной группы определяется место для работы, оборудованное средствами связи, предоставляется возможность пользоваться множительной техникой, другими услугами, необходимыми для проведения работы. Руководители структурных подразделений ревизуемого органа обязаны содействовать работникам ревизионной группы в выполнении возложенных на них задач.

3.3. При комплексной ревизии в обязательном порядке проводятся встречные проверки на предприятиях, в учреждениях и организациях по вопросам начисления и уплаты взносов на общеобязательное государственное социальное страхование в связи с временной утратой трудоспособности и расходами, обусловленными рождением и погребением, расходования средств Фонда, в том числе по целевому назначению.

3.4. В случае выявления нецелевого или незаконного расходования средств Фонда специалист, который проводит ревизию, выясняет размер денежного (материального) убытка, причиненного Фонду, и по чьему распоряжению они расходовались.

Если установленные факты свидетельствуют о хищении (присвоении) средств Фонда, член ревизионной группы обязан немедленно проинформировать руководителя группы, который в свою очередь уведомляет начальника контрольно-ревизионного управления Исполнительной дирекции Фонда. При установлении аналогичных фактов контрольно-ревизионной службой исполнительной дирекции отделения Фонда уведомление об этом направляется за подписью ее руководителя контрольно-ревизионному управлению Исполнительной дирекции Фонда.

4. Обязанности, права и ответственность проверяющих и должностных лиц

4.1. Проверяющие обязаны:

— руководствоваться действующими законодательными и нормативными актами Украины, постановлениями правления Фонда и приказами его Исполнительной дирекции, отделений и рабочих органов Фонда;

— объективно и четко в своих заключениях отражать деятельность рабочих органов Фонда;

— качественно и своевременно проводить ревизии и проверки в соответствии с утвержденным планом ревизии и программой проверки. В процессе проверки требовать устранения выявленных нарушений и недостатков в работе органов Фонда и указать в акте ревизии, какие приняты для этого меры;

—обеспечивать соблюдение служебной тайны.

4.2. На период командировки члены ревизионной группы подчиняются руководителю группы и выполняю! его поручения.

4.3. По окончании проверки члены ревизионной группы должны составить и подписать справки (акты) и своевременно представить материалы ревизии (вместе с краткой обобщающей запиской, данные которой включаются в общий акт ревизии) руководителю ревизионной группы.

4.4. Проверяющие имеют право:

— в случае невыполнения требований приказа (письма)", рекомендаций и предложений по результатам предыдущей ревизии руководитель ревизионной группы должен отразить эти факты в общем акте комплексной ревизии;

— проверять денежные документы, регистры бухгалтерского учета, отчеты, сметы, планы, денежную наличность, ценные бумаги и материальные ценности, а также путевки;

— назначать и проводить полную или частичную инвентаризацию товарно-материальных ценностей, которые числятся за Фондом;

— опечатывать, в необходимых случаях, помещения (кассу) или шкафы, где хранятся финансовые, архивные материалы, а также путевки и другие документы, осуществлять осмотр производственных помещений, территории, зданий 

 

    Далее на страницу:      

   >>>  

       Оглавление