В ПОМОЩЬ ПРОФСОЮЗНОМУ АКТИВУ

(Материал публикуется на украинском языке)

НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ

 

Зміст:

Про утворення Національної служби посередництва і примирення (НСПП).

Положення про Національну службу посередництва і примирення(НСПП).

Закон України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)"

Закон України "Про коллективні договори і угоди."

Закон Україні "Про проофесійні спілки, їх права та гарантії діяльності." 

Закон України "Про роботодавців."


   Органи НСПП по проведенню примирних процедур:

     - Положення про примирну комісію.

     - Положення про трудовий арбітраж. 

     - Положення про трудового арбітра.

 

     

  

 

_____________________________________________________________________________

УКАЗ

ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

ПРО УТВОРЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СЛУЖБИ ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ


(Із змінами, внесеними згідно з Указом Президента № 1393/2000 від 30.12.2000)

Відповідно до Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" постановляю:

1. Утворити Національну службу посередництва і примирення у складі центрального апарату та регіональних відділень.

(На часткову зміну статті 1 утворити в Автономній Республіці Крим та областях відділення Національної служби посередництва і примирення, ліквідувавши Центральне, Західне, Північне, Східне, Південне регіональні відділення цієї Служби згідно з Указом Президента № 1393/2000 від 30.12.2000)

2. Затвердити Положення про Національну службу посередництва і примирення (додається).

3. Прирівняти за умовами оплати праці, матеріально-побутового забезпечення, медичного та транспортного обслуговування голову Національної служби посередництва і примирення до голів державних комітетів, його заступника - до заступника голови державного комітету, інших працівників - до відповідних категорій працівників державних комітетів.

4. Кабінету Міністрів України:

затвердити у місячний строк граничну чисельність працівників Національної служби посередництва і примирення та фонд оплати праці;

віднести посади працівників Національної служби посередництва і примирення до відповідних категорій посад державних службовців;

забезпечити створення регіональних відділень Національної служби посередництва і примирення, які охоплюють своєю діяльністю: Центральне відділення - Київську, Житомирську, Вінницьку, Черкаську і Кіровоградську області та місто Київ, Західне відділення - Закарпатську, Чернівецьку, Івано-Франківську, Львівську, Тернопільську, Хмельницьку, Рівненську і Волинську області, Північне відділення - Чернігівську, Сумську, Харківську і Полтавську області, Східне відділення - Луганську, Донецьку і Дніпропетровську області, Південне відділення - Автономну Республіку Крим, Одеську, Миколаївську, Херсонську і Запорізьку області та місто Севастополь;

передбачати у проектах Державного бюджету України на 1999 та наступні роки асигнування для забезпечення діяльності Національної служби посередництва і примирення, утримання її центрального апарату та регіональних відділень;

внести в установленому порядку пропозиції щодо фінансування діяльності Національної служби посередництва і примирення у IV кварталі 1998 року під час уточнення Державного бюджету України на 1998 рік;

вжити заходів щодо матеріально-технічного забезпечення діяльності Національної служби посередництва і примирення та надання для її центрального апарату приміщення у місті Києві.

5. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям, де будуть утворені регіональні відділення, здійснити у-IV кварталі 1998 року заходи щодо надання приміщень для відділень Національної служби посередництва і примирення.

Президент України  Л. КУЧМА

м. Київ, 17 листопада 1998 року № 1258/98

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО НАЦІОНАЛЬНУ СЛУЖБУ ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ

Затверджено Указом Президента України від 17 листопада 1998 року № 1258/98

1. Національна служба посередництва і примирення (далі - НСПП) є постійно діючим державним органом, створеним Президентом України для сприяння врегулюванню колективних трудових спорів (конфліктів).

2. НСПП у своїй діяльності керується Конституцією України (254к/96-ВР), Законом України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)", іншими законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.

3. Основними завданнями НСПП є:

сприяння взаємодії сторін соціально-трудових відносин у процесі врегулювання колективних трудових спорів (конфліктів), що виникли між ними;

прогнозування виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню;

здійснення посередництва і примирення під час вирішення колективних трудових спорів (конфліктів).

4. НСПП відповідно до покладених на неї завдань:

1) вивчає та узагальнює причини виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) і можливі їх наслідки на національному, територіальному і галузевому рівнях, виробляє пропозиції щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів;

2) здійснює реєстрацію висунутих працівниками вимог та колективних трудових спорів (конфліктів);

3) аналізує висунуті працівниками вимоги та здійснює оцінку їх обгрунтування;

4) сприяє встановленню контактів між сторонами колективного трудового спору (конфлікту);

5) перевіряє в разі необхідності повноваження представників сторін колективного трудового спору (конфлікту);

6) консультує сторони колективного трудового спору (конфлікту) з питань: компетенції органів стосовно задоволення вимог, які є предметом колективного

трудового спору (конфлікту) чи виконання яких сприятиме його вирішенню;

застосування нормативно-правових актів для вирішення колективного трудового

спору (конфлікту);

7) за зверненням сторін (сторони) колективного трудового спору (конфлікту) розглядає матеріали щодо колективного трудовогоспору (конфлікту) з метою його вирішення;

8) у випадках, передбачених статтею 24 Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" і коли рекомендації Національної служби посередництва і примирення щодо вирішення колективного трудового спору (конфлікту) не враховано, звертається із заявою про вирішення колективного трудового спору (конфлікту) відповідно до Верховного Суду Автономної Республіки Крим, обласного, Київського і Севастопольського міського суду;

9) формує списки незалежних посередників та арбітрів;

10) на прохання сторін колективного трудового спору (конфлікту) пропонує їм кандидатури незалежних посередників та членів трудового арбітражу для залучення у примирних процедурах, координує роботу трудового арбітражу, направляє своїх спеціалістів, експертів для участі у роботі примирних органів;

(Підпункт 10 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента № 1393/2000 від 30.12.2000)

11) вивчає, узагальнює і поширює вітчизняний та іноземний досвід роботи щодо запобігання та врегулювання колективних трудових спорів (конфліктів);

12) залучає у разі необхідності до участі у примирних процедурах народних

депутатів України, представників державної влади, органів місцевого самоврядування та інших осіб;

13) забезпечує підготовку і підвищення кваліфікації незалежних посередників, арбітрів, які спеціалізуються на розгляді колективних трудових спорів (конфліктів);

14) узагальнює та вносить в установленому порядку пропозиції щодо вдосконалення законодавства з питань вирішення колективних трудових спорів (конфліктів);

15) у межах своєї компетенції розробляє і затверджує положення, інструкції та інші нормативні акти щодо діяльності НСПП та здійснення примирних процедур;

16) здійснює організаційно-методичне забезпечення діяльності регіональних відділень;

17) взаємодіє у межах своєї компетенції з Адміністрацією Президента України, Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, міністерствами та іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, об'єднаннями роботодавців, профспілок, підприємствами, установами і організаціями;

18) координує вирішення сторонами колективного трудового спору (конфлікту) питань щодо організаційного, матеріально-технічного і фінансового забезпечення роботи незалежних посередників, членів примирних комісій і трудового арбітражу;

19) інформує громадськість про свою діяльність через засоби масової інформації, видає Бюлетень Національної службипосередництва і примирення.

(Підпункт 19 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента № 1393/2000 від 30.12.2000)

5. НСПП має право:

брати участь у вирішенні колективного трудового спору (конфлікту) на всіх його стадіях;

координувати роботу трудового арбітражу, направляти своїх спеціалістів, експертів для участі у роботі примирних органів;

безоплатно отримувати від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, профспілок, роботодавців та їх об'єднань, сторін колективного трудового спору (конфлікту) інформацію, необхідну для використання під час проведення примирних процедур;

попереджати сторони про порушення ними вимог чинного законодавства під час розгляду колективного трудового спору (конфлікту) та можливі наслідки таких порушень;

надсилати органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування рекомендації щодо вжиття заходів для вирішення колективного трудового спору (конфлікту), реалізація яких належить до їх компетенції.

6. НСПП у межах своїх повноважень приймає рішення, які мають рекомендаційний характер і повинні розглядатися сторонами колективного трудового спору (конфлікту), відповідними центральними або місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування.

7. НСПП очолює голова, який призначається та звільняється з посади Президентом України.

Голова НСПП:

затверджує структуру і штатний розпис центрального апарату та чисельність апарату її відділень;

здійснює керівництво діяльністю НСПП, визначає функціональні обов'язки заступника голови, керівників структурних підрозділів та інших працівників центрального апарату, затверджує положення про відділення; (Абзац четвертий пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента № 1393/2000 від 30.12.2000)

представляє НСПП у відносинах з центральними і місцевими органами державної влади та органами місцевого самоврядування, профспілками, об'єднаннями роботодавців, іноземними та міжнародними організаціями;

затверджує кандидатури незалежних посередників та арбітрів НСПП на громадських засадах;

видає у межах своєї компетенції накази, розпорядження, організовує та забезпечує контроль їх виконання;

розпоряджається у межах своєї компетенції фінансовими та матеріально-технічними ресурсами НСПП;

призначає на посади та звільняє з посад заступника голови НСПП, інших працівників центрального апарату та керівників відділень;

присвоює працівникам НСПП ранги державних службовців відповідної категорії;

звітує про результати діяльності НСПП перед Президентом України.

8. Гранична чисельність працівників НСПП, фонд оплати праці затверджується в установленому порядку.

НСПП фінансується за рахунок коштів Державного бюджету України.

9. НСПП та її відділення є юридичними особами. НСПП має самостійний баланс, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням. (Пункт 9 в редакції Указу Президента № 1393/2000 від 30.12.2000)

Глава Адміністрації Президента України Є. КУШНАРЬОВ

 

 

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПРИМИРНУ КОМІСІЮ


Затверджене наказом. Національної служби посередництва і примирення від 04 травня 1999 р. № 36


1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Положення про примирну комісію розроблено відповідно до статей 7, 8, 9, 10, 13, 14 Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів(конфліктів)" і визначає завдання, функції та порядок формування і діяльності примирної комісії.

1.2. Примирна комісія - тимчасовий позавідомчий орган, що створюється сторонами соціально-трудових відносин при виникненні колективного трудового спору (конфлікту) відносно:

а) встановлення нових або зміни існуючих соціально-економічних умов праці та виробничого побуту;

б) укладання чи зміни колективного договору, угоди;

Колективні трудові спори (конфлікти) розглядаються на виробничому, галузевому, територіальному та національному рівні відповідною примирною комісією.

1.3. Правовою базою організації та діяльності примирної комісії є Конституція України, Закон України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)", інші законодавчі акти, Положення про Національну службу посередництва і примирення і це положення.

1.4. Основним завданням примирної комісії є вироблення рішення, що може задовольнити сторони колективного трудового спору (конфлікту).

1.5. У відповідності з цим завданням примирна комісія здійснює такі функції:

- обмін думками представників сторін про умови та порядок вирішення колективного трудового спору (конфлікту);

- консультації представників сторін із заінтересованими органами державної влади, іншими компетентними організаціями, установами та фізичними особами;

- обговорення варіантів вирішення колективного трудового спору ( конфлікту) і вибір з них найбільш прийнятного рішення.

1.6. Організаційне та матеріально технічне забезпечення роботи примирної комісії (приміщення,канцелярське приладдя,транспортні витрати тощо) здійснюється сторонами колективного трудового спору (конфлікту) за домовленістю, а якщо сторони не досягли згоди - у рівних частках.

1.7. Відшкодування витрат,пов'язаних з участю у примирних процедурах членів примирної комісії та незалежного посередника, здійснюється у відповідності із Порядком відшкодуванням витрат,пов'язаних з участю у примирній процедурі по вирішенню колективного трудового спору (конфлікту) незалежного посередника.членів примирної комісії і трудового арбітражу,яке затверджується Національною службою посередництва і примирення за погодженням із Міністерством фінансів України і Міністерством праці та соціальної політики України.

2. ПОРЯДОК УТВОРЕННЯ ПРИМИРНОЇ КОМІСІЇ

2.1. Примирна комісія утворюється за письмовою заявою однієї із сторін колективного трудового спору ( конфлікту) іншій стороні:

- на виробничому рівні - у триденний,

- на галузевому або територіальному - у п'ятиденний,

- на національному - у десятиденний строк з моменту виникнення колективного трудового спору (конфлікту) з рівної кількості представників сторін.

2.2. Рішення про встановлення кількості представників сторін приймається сторонами спільно і оформляється відповідним протоколом.

2.3. Порядок делегування представників до комісії, персональний склад представників та їхні повноваження визначається кожною із сторін самостійно. Зміна складу представників однієї із сторін допускається у разі невиконання представником (представниками) обов'язків перед стороною колективного трудового спору (конфлікту), яку вони представляють.

Визначення представників сторін колективного трудового спору (конфлікту) до примирної комісії оформляється відповідним рішенням.

2.4. Перед початком розгляду справи члени примирної комісії приймають регламент проведення засідань, обирають голову комісії.

3. ПОРЯДОК РОЗГЛЯДУ КОЛЕКТИВНОГО ТРУДОВОГО СПОРУ (КОНФЛІКТУ) ТА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ

3.1. Примирна комісія розглядає колективний трудовий спір (конфлікт) на своїх засіданнях. Веде засідання голова комісії.

3.2. У разі потреби примирна комісія залучає до свого складу незалежного посередника. Незалежний посередник - визначена за спільним вибором сторін особа, яка сприяє встановленню взаємодії між сторонами, проведенню переговорів, бере участь у виробленні примирною комісією взаємоприйнятного рішення. Статус незалежного посередника визначається Законом України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" та Положенням про незалежного посередника, яке затверджується Національною службою посередництва і примирення.

3.3. За згодою представників сторін у роботі комісії можуть брати участь інші особи, представники зацікавлених органів і організацій як експерти, консультанти.

3.4. Рішення примирної комісії приймається на її засіданнях:

- виробничою примирною комісією у п'ятиденний,

- галузевою або територіальною примирною комісією у десятиденний,

- національною примирною комісією у п'ятнадцятиденний строк з моменту утворення комісії.За згодою сторін ці терміни можуть бути продовжені.

3.5. Примирна комісія повноважна розглядати справу про колективний трудовий спір (конфлікт) і виносити рішення, якщо на її засіданні присутні не менше двох третин представників від кожної із сторін і незалежний посередник, якщо він введений до складу комісії.

3.6. Рішення оформляється протоколом, має для сторін обов'язкову силу і виконується в порядку і строки, які встановлені цим рішенням.

3.7. Рішення примирної комісії направляється сторонам колективного трудового спору (конфлікту) та відповідно центральному апарату НСПП або регіональному відділенню НСПП на другий день після прийняття рішення.

3.8. Після прийняття рішення щодо вирішення колективного трудового спору (конфлікту) примирна комісія припиняє свою роботу.

3.9. В разі неприйняття примирною комісією погодженого рішення щодо вирішення колективного трудового спору (конфлікту) з ініціативи однієї із сторін або незалежного посередника може бути утворений трудовий арбітраж.

4. СТАТУС ЧЛЕНА ПРИМИРНОЇ КОМІСІЇ

4.1. Член примирної комісії - особа, яка визначається стороною колективного трудового спору (конфлікту) і є її повноважним представником у примирній комісії.

4.2. Член примирної комісії письмово наділяється стороною колективного трудового спору (конфлікту) повноваженнями, необхідними для прийняття рішення щодо цього спору (конфлікту).

4.3. За порушення своїх обов'язків перед стороною член примирної комісії може бути позбавлений статусу члена примирної комісії та відкликаний з неї з одночасною заміною іншим представником сторони.

4.4. Член примирної комісії не має права розголошувати відомості, що є державною або захищеною законом таємницею. Порушення цього положення тягне за собою відповідальність згідно із законодавством України.

5. ПРАВА ЧЛЕНА ПРИМИРНОЇ КОМІСІЇ

5.1. Член примирної комісії має право :

- заслуховувати запрошених на комісію осіб;

- пропонувати комісії ввести до її складу незалежних посередників;

- за дорученням голови комісії запитувати та одержувати від сторін колективного трудового спору (конфлікту), а також, в установленому законом порядку, від центральних і місцевих органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, профспілок, спілок роботодавців, підприємств, установ і організацій інформацію, документи, роз'яснення та консультації , а від відповідних органів державної статистики - безкоштовно статистичні дані, необхідні для його діяльності.

5.2. Діяльність члена примирної комісії у роботі примирної комісії не може зазнавати втручання будь-якого органу, організації, особи, окрім сторони, яка надала йому статус члена примирної комісії, у межах, обумовлених в цьому Положенні. Втручання, спрямоване на перешкоджання діяльності примирної комісії та створення умов, що мають на меті примусити члена примирної комісії прийняти необ'єктивне рішення, тягне за собою відповідальність згідно із законодавством України.

5.3. Членам примирної комісії, утвореної у відповідності до Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)', гарантується збереження місця роботи (посади) і середнього заробітку, а також на поширюються гарантії, передбачені Кодексом законів про працю України для виборних профспілкових працівників, членів рад (правлінь) підприємств і рад трудових колективів, їм гарантується компенсація витрат, пов'язаних з виконанням функцій у примирній комісії.

5.4.Члену примирної комісії оплата праці в розмірі не менше середньомісячної заробітної плати та відшкодування витрат, пов'язаних з участю у примирній процедурі, провадяться сторонами колективного трудового спору (конфлікту) за їх рахунок за домовленістю, а якщо сторони не досягли згоди - в рівних частках.

 

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ТРУДОВИЙ АРБІТРАЖ

Затверджене наказом Національної служби посередництва і примирення від 4 травня 1999 р. №37

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Положення про трудовий арбітраж розроблено відповідно до статей 2, 7, 11-16 Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) і визначає завдання, функції та порядок формування і діяльності трудового арбітражу.

1.2. Трудовий арбітраж - орган, який складається із залучених сторонами колективного трудового спору (конфлікту) фахівців, експертів та інших осіб і приймає рішення по суті колективного трудового спору (конфлікту).

1.3. Основним завданням трудового арбітражу є вирішення по суті спору між сторонами колективного трудового спору (конфлікту).

1.4. До трудового арбітражу можуть за згодою сторін передаватися спори, що виникли між сторонами соціально-трудових відносин, щодо:

- встановлення нових або зміни існуючих соціально-економічних умов праці та виробничого побуту, укладання чи зміни колективного договору, угоди (в разі неприйняття примирною комісією рішення у встановлені терміни або ж в разі неприйняття примирною комісією погодженого рішення щодо урегулювання цього питання);

- виконання колективного договору, угоди або окремих їх положень;

- невиконання законодавства про працю.

1.5. У своїй діяльності трудовий арбітраж керується Конституцією України, Законом України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)", іншими законодавчими та нормативно-правовими актами і цим Положенням.

1.6. Трудовий арбітраж здійснює свою діяльність на основі принципів:

1) законності;

2) незалежності;

3) рівності сторін колективного трудового спору (конфлікту);

4) змагальності сторін та свободи в наданні ними своїх доказів і у доведенні їх переконливості;

5) арбітрування;

6) гласності та відкритого розгляду справ, за винятком випадків, коли це суперечить інтересам охорони державної або захищеної законом таємниці, або коли є обгрунтовані заперечення однієї із сторін;

7) обов'язковості виконання рішень трудового арбітражу, якщо сторони колективного трудового спору (конфлікту) попередньо про це домовились.

2. ПОРЯДОК УТВОРЕННЯ ТРУДОВОГО АРБІТРАЖУ

2.1. Трудовий арбітраж утворюється з ініціативи однієї із сторін колективного трудового спору (конфлікту) або незалежного посередника.

2.2. Сторони колективного трудового спору (конфлікту) можуть на власний розсуд визначати кількість трудових арбітрів. Якщо сторони не досягнуть згоди, то трудовий арбітраж складається з трьох арбітрів.

2.3. Процедура призначення членів трудового арбітражу визначається Положенням про члена трудового арбітражу (арбітра), яке затверджується Національною службою посередництва і примирення.

2.4. Національна служба посередництва і примирення може залучати до участі в роботі трудового арбітражу народних депутатів України, представників органів державної влади, органів місцевого самоврядування.

2.5. На прохання сторін колективного трудового спору (конфлікту) НСПП або її регіональні відділення направляють своїх спеціалістів, експертів для участі в роботі трудового арбітражу.

2.6. До складу трудового арбітражу не можуть входити особи, які є представниками сторін колективного трудового спору (конфлікту), або особи, які в тій чи іншій мірі зацікавлені в його однобічному вирішенні.

2.7. Якщо повноваження обраного трудового арбітра припиняються, новий трудовий арбітр призначається згідно з положеннями, що застосовуються при призначенні трудового арбітра.

3. ПОРЯДОК РОЗГЛЯДУ СПРАВИ ТА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ТРУДОВИМ АРБІТРАЖЕМ

3.1. Сторони можуть на свій розсуд домовитись про процедуру розгляду справи трудовим арбітражем. В разі відсутності такої угоди трудовий арбітраж може з дотриманням вимог цього Положення вести розгляд таким чином, який він вважає доцільним.

3.2. Сторони можуть на свій розсуд домовитись про місце розгляду спору. У разі відсутності такої домовленості місце розгляду визначається трудовим арбітражем з урахуванням обставин справи, включаючи фактор зустрічності для сторін.

3.3. Перед початком роботи трудового арбітражу сторони колективного трудового спору (конфлікту) оформляють спільним протоколом домовленість про обов'язковість рішень трудового арбітражу.

3.4. Трудовий арбітраж повинен розпочати розгляд справи відразу після його сформування та закінчити розгляд у десятиденний строк з дня створення. За рішенням більшості членів трудового арбітражу цей строк може бути подовжено до двадцяти днів.

3.5. Колективний трудовий спір (конфлікт) розглядається трудовим арбітражем з обов'язковою участю представників сторін, а в разі необхідності - представників інших зацікавлених органів та організацій.

3.6. На своєму першому засіданні члени трудового арбітражу обирають зі свого складу Голову трудового арбітражу. На Голову трудового арбітражу покладається обов'язок вести засідання трудового арбітражу.

3.7. Сторонам колективного трудового спору (конфлікту) не менш ніж за 24 години повинно бути надіслано повідомлення про будь-яке слухання та про будь-яке засідання трудового арбітражу, що проводиться з метою ознайомлення з документами або іншими матеріалами.

3.8. Всі заяви, документи або інша інформація, що подаються однією із сторін трудовому арбітражу, повинні бути передані іншій стороні колективного трудового спору (конфлікту). Сторонам повинні бути передані також будь-які висновки експертів або інші документи доказового характеру, які можуть впливати на рішення трудового арбітражу.

3.9. В роботі трудового арбітражу можуть брати участь представники Національної служби посередництва і примирення.

3.10. Рішення трудового арбітражу приймається більшістю голосів його членів,оформляється протоколом і підписується усіма його членами. Якщо хто-небудь із членів трудового арбітражу не згоден з рішенням трудового арбітражу, то він має право викласти свою думку окремо.

3.11. Трудовий арбітраж може винести рішення про відмову у розгляді справи про колективний трудовий спір (конфлікт), якщо:

- буде встановлено, що розбіжності не є предметом колективного трудового спору (конфлікту);

- була порушена послідовність застосування примирних процедур;

- сторони колективного трудового спору (конфлікту) досягли угоди про врегулювання розбіжностей і вирішення колективного трудового спору (конфлікту).

3.12. Рішення трудового арбітражу не пізніше ніж в трьохденний строк після його прийняття надсилається сторонам колективного трудового спору (конфлікту) та центральному апарату НСПП або її регіональним відділенням.

3.13. Рішення трудового арбітражу розглядається сторонами колективного трудового спору (конфлікту) в семиденний строк після його отримання. Якщо рішення трудового арбітражу не змогло врегулювати розбіжностей між сторонами колективного трудового спору (конфлікту), то причини розбіжностей з обгрунтуванням позицій сторін у письмовій формі доводяться в трьохденний строк після розгляду до відома кожної із сторін колективного трудового спору (конфлікту) та НСПП або її регіональних відділень.

3.14. Рішення трудового арбітражу про вирішення колективного трудового спору (конфлікту) є обов'язковим для виконання, якщо сторони про це попередньо домовились.

3.15. Дія повноважень трудового арбітражу припиняється одночасно з припиненням розгляду і винесенням рішення по суті колективного трудового спору (конфлікту).

4. ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ТА МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОБОТИ ТРУДОВОГО АРБІТРАЖУ

4.1. Організаційне та матеріально-технічне забезпечення роботи трудового арбітражу здійснюється сторонами колективного трудового спору (конфлікту) за домовленістю, а якщо сторони не досягли згоди - в рівних частках.

4.2.Оплата праці члена трудового арбітражу та відшкодування його витрат, пов'язаних з участю у примирній процедурі, провадяться у відповідності із Порядком відшкодування витрат, пов'язаних з участю у примирній процедурі по вирішенню колективного трудового спору (конфлікту) незалежного посередника, членів примирної комісії і трудового арбітражу.

       На главную страницу